zondag 20 maart 2011

spring has come

Met gehoor aan de oproep van Assyke  plaats ik hier mijn bijdrage voor de OBA-voorjaarsdag:

Afgelopen weekend konden we voelen en ervaren, dat de lente er echt aan zit te komen.
Hoewel de temperatuur nog iets aan de frisse kant was, liet de zon zich echter volop zien.
Terwijl Gerrit en ik genoten op een strandterras in Zandvoort van een heerlijke cappucino, prikte de zon op onze blanke winterhuid. Na een uur was het verschil tussen winter- en voorjaarskleurtje duidelijk zichtbaar geworden op onze wangen, handen en hals.

Dorre struiken staan op punt van transformeren, appel-en kersebloesems ontluiken. Krokussen, sneeuwklokjes, narcissen fleuren de borders, straten en pleinen op.

Alle tekenen van nieuw leven doen oud vervagen hoop en verlies, enigszins vervliegen.

Al zucht de wereld onder onnoemelijk veel leed momenteel, soms wil ik het gewoon even allemaal niet meer weten. Want het is lente geworden........
Dwars door alle ellende en het asfalt heen, bloeien de bloemen en fluiten de vogels.
Maar, voor hoe lang nog?





19 opmerkingen:

  1. Een werkelijke kick de afgelopen dagen. De laatste foto heeft een bijzondere symboliek.
    Ik ben benieuwd hoe de Japanners dit jaar de Hanami gaan beleven.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hanami

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lente is zeer zeker begonnen, op mijn blog aan een hele tijd:-)
    Fraaie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De aarde draait gelukkig nog door, de seizoenen laten zich niet afschrikken door oorlog en bevingen.
    Ik vraag me wel af hoe het Feest van de Kersenbloesem dit jaar in Japan gevierd zal worden ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige bijdrage geroma!
    ontzettend mooie sprankelende foto´s
    heel erg bedankt dat je mee doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op mijn Hyves, Facebook en blogs is het ook al een hele tijd lente.

    Ik krijg er geen genoeg van.

    En hoop op een dikke langdurige plensbui voor de droge tuin hier. Voor alles in het Noorden.

    Twiettwiettwiet van Annet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vind het verschrikkelijk. moet ik weer de tuin in, aarde onder de nagels, scheuten in de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij ons in de buurt is een parkeerplaats gekomen, waarvoor zes prunusbomen van meer dan 20 jaar oud zijn gesneuveld.Ik ga even met mijn rug naar alle wereldactiviteiten zitten en kijk naar mijn tuin.Alleen maar mijn eigen stek.
    Hele mooie foto's, Arda. Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie, veelkleurige foto's, echt lente Arda! :-)
    Ook de merel zingt al van plezier...
    Eindelijk is het dan zover, na die lange winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige serie. Daar wordt ik helemaal vrolijk van. Dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig lente blog, de lente zit wel goed hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ach, Geroma, dit werk aansekelijk en laat ons de ellende ven vergeten.
    Die roze sluimert in onze tuin nog door knopjes omsloten, maar daarbinnen vol belofte.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ach, Geroma, dit werk aansekelijk en laat ons de ellende ven vergeten.
    Die roze sluimert in onze tuin nog door knopjes omsloten, maar daarbinnen vol belofte.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooi Arda
    mijn gedachten zitten ook steeds bij het gebeuren in de wereld.
    zo had ik twee lenteblogs.
    morgen of overmorgen dat ander...
    groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige foto's ! en gelukkig deed het zonnetje volop mee met de aankondiging van de lente !
    xje,
    bert

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @Ina - @Antoinette - @Ivy - @Assyke - @Annet - @Ton - @Athy - @Bart - @Aad - @Beukmans - @Kiezels - @Johan - @Ingrid - @ Svara - @Bert:

    Dank jullie wel, lieve reageerders.

    Speciaal dank aan Assyke voor dit mooie initiatief voor een 1e OBA-Thema-Dag!
    En dan ook nog met de LENTE!
    Volgens mij is deze dag, heel goed geslaagd. Er valt nog veel leeswerk te verrichten in elk geval.
    Gisteren liepen Gerrit en ik in de uitbundige lente-zon te wandelen aan het noorzee-strand.
    Ik hield de pas in en staarde over de zee en zei tegen Gerrit: Kun jij je voorstellen/indenken wat het is, als er golven van 10, 20 meter hoog op je af komen?

    Er is zo onnoemelijk veel leed de laatste tijd in de wereld. Dat laat een mens niet zo maar los.
    Het geeft je soms zo'n machteloos gevoel.
    En toch, toch....werd ik enorm blij van de eerste lente-verschijnselen die zich afgelopen weekend openbaarden.
    Haast een beetje onwezenlijk. Maar wel beleefd en gevoeld met diepe dankbaarheid.

    Het ga jullie allen goed en tot blogs!!!
    Liefs van hier;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog alles in knop
    ze houden mij in spanning

    De merel zingt geduld


    Groet van Ragfijn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Rag - De merel zingt in geduld, de knoppen open...;-)

    Dank!

    BeantwoordenVerwijderen