dinsdag 15 november 2011

Anthem

Door stilte omringd wordt geen woord gehoord
slechts een voetstap op een verzakte zerk
breng ik een lofzang Heer in uw kerk
en mijn gebed wordt hier nog gehoord

Het licht op de grond weerkaatst naar de zon
als armen omvat in een geheel
verwondering valt hier slechts ten deel
een zoektocht keert terug naar de bron

Het orgel zet in er weerklinkt een stem
zwellende tonen als een groot orkest
en niets anders uiteindelijk nog rest
dan een juichende toon in een Anthem



7 opmerkingen:

  1. Prachtig (foto's en tekst)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie combi
    ik zie thomas otten staan
    heb ik alles van
    mooi!
    hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tekst, meer dan mooi en ook de foto's.Wat betekent anthem, vond het in niet één woordenboek.Latijn misschien? Groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Aad - Merci!
    @Svara - De muziek van Thomas Otten is betoverend mooi. Een prachtig stemgeluid. Zijn CD two voices met Stephanie Arcadias is subliem.
    Als je op Anthem klikt boven de foto's komt er een youtube filmpje. Dank!
    @Athy - Soms rollen de woorden er zomaar uit...Heerlijke momenten zijn dat. Anthem is een compositie/titel voor een kerklied en/of een volkslied. Dank!
    @Kuifje - Thanx!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat daar een link onder zat had ik niet in de gaten Arda.
    mooi
    dank je!

    BeantwoordenVerwijderen