donderdag 3 november 2011

Autumn Leaves - (m'n eerste) herfstsonnet

Kalm en rustig verkleuren de bomen
De herfst is neergedaald in mijn hart
't Gevoel vermengt zich in vreugd’ en smart
Vergane glorie, vergane dromen

Een palet van bruin, oranje en rood
Dwarrelt in mijn onstuimige brein
De bomen zijn groot en ik ben zo klein
Onomkeerbaar, wat leeft gaat weer dood

Het zingende bos zucht in mineur
de dag is kort en de nacht weer lang
zum tode betrübt im Klagesgesang
in zwartgrijs bedekt zonder kleur

Tot de lente weer komt in majeur
en de dag duurt weer eindeloos lang





15 opmerkingen:

  1. prachtige foto's van het meest intrigerende jaargetij. wow.
    en eva cassidy ontbreekt bij mij vanzelfsprekend niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van voor mij de mooiste tijd ven het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi beschreven en bekeken zag ik 'zonet' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig sonnet, bravo Arda! :-)
    En stemmig de kleuren, mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een Arda verbeelding van woord en beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah, prachtig
    woorden en beelden

    warme herfstgroet
    hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank jullie wel allemaal voor de reacties!
    Het was fijn om dit eens uit te proberen hier.
    Jullie nog een warme herfstavond gewenst...
    Zo houd ik het wel vol, het lijkt wel voorjaar!
    De seizoenen zijn een beetje in de war;-)
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb niets tegen de herfst, wel tegen wat daarna komt. Dit sonnet vind ik mooi en stemmig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie herfst is het dit jaar. Ik geniet in volle teugen. Jij ook zo te zien. Prachtig vastgelegd in woord en beeld. Vooral de tweede foto spreekt mij erg aan. Foto 1 en 4 komen mij vaag bekend voor. De locaties heb ik het dan over.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt me gisteren geïnspireerd tot mijn blog;
    je foto's en je woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tekst en beelden zijn een geheel. Wat een mooie foto's, Geroma.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wederom dank weer voor de nieuwe reacties!!

    Ja, de herfst is bijzonder mooi dit jaar en door het zachte, rustige weer kunnen we er extra lang van genieten.
    Ina,locatie van de foto's:
    1. Het bos in Ermelo;
    2. M'n achtertuin;
    3 en 4. Ermelose bos en Ermelose heide.

    Leuk, telkens weer, als bloggers elkaar weten te inspireren. Zo vond ik een aanzet tot het maken van een sonnet door Bert Deben en Ton de Gruijter, bij veel bloggers bekend als woord/dicht/kunstenaars.

    Lieve avondgroet aan allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ritselende vlindertjes in 't blauw ... Ach die herfst, wat houd ik van die herfst !

    Groet van Ragfijn

    BeantwoordenVerwijderen