zondag 22 mei 2011

Rotterdam Rocks!

Voor een te gekke citytrip kan ik Rotterdam van harte aanbevelen: Rotterdam Rocks!
Waarom 'en masse' naar het buitenland gaan, terwijl er hier in ons eigen land zo veel te zien en bewonderen is? Ik ben geboren en getogen in het 'Groene Hart' van Nederland. In een klein dorp met groeiende steden als Zoetermeer, Gouda en Rotterdam in de nabijheid. Mijn laatste schreden in Rotterdam waren welgeteld, zo'n dertig jaar geleden. Ik herinner me het shoppen op de Lijnbaan met mijn moeder en zus. Het bezoeken van de bioscopen Corso en Cinerama. Daarna een grote leegte.....
Totdat mijn buurvrouw via Vakantieveiling.nl een overnachting voor vier personen weet vast te leggen op het schip 'de Rotterdam'.

Zo gezegd, zo gedaan. Met z'n vieren reisden we onlangs af naar Rotterdam. We parkeren de auto in de buurt van Station Blaak. Te voet volgen we een traject dat ons brengt naar de Kubuswoningen, de Laurenskerk, terrasjes waar we lunchen en gezellig koffie drinken en onderweg wandelend naar de Euromast, van alles tegen komen. We beleven Rotterdam bij nacht als we met de watertaxi in duizelingwekkende vaart afgezet worden bij het gebouw van de 'Holland-Amerika-lijn'. We bezoeken Delfshaven, de Maasvlakte en Brielle.

Kortom, in twee dagen tijd hebben we het gevoel alsof we al veel langer op pad zijn geweest!


Hieronder een fotocompilatie:




















12 opmerkingen:

  1. Mooi, Nederland heeft zoveel te bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie foto's
    Rotterdam wil ik ook beter gaan bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te zien hebben jullie je prima vermaakt, mooie plaatjes overigens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk mijn geliefde plekjes; PRACHTIG geschoten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Overweldigend Rotterdam zou ik zeggen en dat is een compliment van een Amsterdamse ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, wat een moderne stad ! De kerk een getuige uit een ver verleden, mooie muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Te gek mooie foto's van Rotterdam Arda!
    Ik woonde er vanaf m'n derde tot m
    m'n eenentwintigste en zag de Euromast
    rijzen.....Rotterdam waar het altijd waaide....

    Genoten!

    Liefs van Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie beelden van Rotterdam, een stad met zo'n eigen gezicht!
    Als kind kwam ik er ook een paar keer, en was telkens onder de indruk...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. =Waarom 'en masse' naar het buitenland gaan, terwijl er hier in ons eigen land zo veel te zien en bewonderen is?=

    Het één sluit het ander niet uit, zeg ik vanuit Istanbul ;-)
    In eigen land is veel te zien, dat wordt inderdaad wel eens vergeten, maar het is ook leuk om van andere culturen te proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor de tip, Arda, ik had dit blog nog niet gezien. :) Mooie ode aan 'mijn stad'!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's. Ik ken alle plekjes :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Johan, @ Marjelle, @Honderd, @Bart, @Annet, @Pierra, @Ina, @Simon,@ Beukmans, @Dianne, @Antoinette - Nog onwijs bedankt voor jullie reacties.
    Sorry dat ik zo laat heb gereageerd.
    Een beetje achterhaald inmiddels....
    Lieve groet aan jullie!

    BeantwoordenVerwijderen